توصیه به مبتلایان به پوکی استخوان؛

متخصصان استرالیایی تاکید کردند بیماران مبتلا به پوکی استخوان می‌توانند با ورزش کردن به تقویت استخوانها و ماهیچه‌های خود کمک کنند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ این متخصصان متذکر شدند که پیاده روی سریع، دویدن آهسته و نیز تعلیمات کنترل وزن موثرترین شیوه ورزش و تحرک بدنی برای بهبود توان استخوانها و ماهیچه‌ها است.

این متخصصان به مناسبت روز جهانی پوکی استخوان اعلام کردند که ورزش کردن به طور منظم خطر شکستگی‌های ناشی از پوکی استخوان را تا 50 درصد کاهش می‌دهد.

پژوهشگران دانشگاه ملبورن با ارائه آمار جدیدی خاطر نشان کردند که در استرالیا از هر دو زن یا سه مرد بالای 60 سال یک نفر دچار شکستگی مربوط به پوکی استخوان می‌شوند.

پوکی استخوان به معنی از دست رفتن بافت استخوانی است که هم به لحاظ جسمی و هم مالی بار سنگینی را بر فرد و جامعه تحمیل می‌کند.

رییس سازمان پوکی استخوان استرالیا نیز تاکید کرد: طبق نتایج تحقیقات نرخ شکستگی‌های پوکی استخوان رو به افزایش است و یکی از علل این امر افزایش سن جامعه در این کشور است.

این کارشناسان گروه خاصی از ورزشها را انتخاب کرده و توصیه می‌کنند که بیشترین تاثیر را در احیای استحکام استخوانها دارند. برای مثال تمرینات باید روی گروه‌های ماهیچه‌های اصلی مانند ماهیچه‌های بازو، بخش تحتانی شکم،‌ اطراف لگن و ماهیچه‌های ران متمرکز شوند.

انتهای پیام

/ 0 نظر / 4 بازدید