ازکجا ازچی چه خبر!
۱٤ شهریور ۱۳۸٧
افراد پراسترس مصرف مواد پروتئینی را در طول روز فراموش نکنند ... نظرات() 

مصرف مقدار کمی پروتئین در طول روز مانند پنیر، تخم مرغ ، مرغ و گوشت استرس و خستگی را رفع می کند. دکتر «مهناز میری» متخصص تغذیه در گفت وگو با ایسنا، با بیان این مطلب افزود: از آنجا که نوع تغذیه بر روی میزان قند خون، انرژی، خستگی و شادابی فرد نیز تاثیر بسیاری دارد توجه به آن می تواند در استرس نیز موثر واقع شود.دکتر «میری» افزود: مصرف غذاهای حاوی تریپتوفان همچون مغزهای گیاهی مانند پسته، بادام، فندق همچنین میوه هایی مانند موز، جوشانده های گیاهی و غلات کامل، دستگاه عصبی را تسکین می دهد.وی با اشاره به این که مواد پروتئینی خستگی فرد را رفع می کند، افزود: اگر جزو افراد پراسترس هستید روزانه از مقداری مواد پروتئینی در رژیم غذایی خود استفاده کنید.